Week 7, 1 oktober - 7 oktober

7 oktober 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii lieve familie en vrienden! Ik hoop dat jullie natuurlijk elke week weer even een kijkje komen nemen op mijn reisblog om te kijken hoe het met mij gaat! Hopelijk gaat alles ook goed met jullie en missen jullie mij nog niet te erg 😊

Maandag ochtend was helaas nog steeds mijn hele oog rood en heel pijnlijk en had ik er dus voor gekozen om niet naar stage te gaan. Het is natuurlijk ook een beetje besmettelijk en wil die lieve kleine kinderen natuurlijk niet aansteken. Verder heb ik die dag wel veel geslapen omdat met mijn oog open, het veel pijn deed. Die dag heb ik verder ook niks gedaan.

Dinsdag ben ik met toch pijn aan mijn oog wel weer naar stage gegaan, hij was gelukkig nu veel minder rood dus zag ik er niet meer zo eng uit. Op stage hebben we een activiteit gedaan met schminken, we hebben de kinderen een klein beetje schmink op de wangen en neus gedaan. Sommige kinderen vonden het minder leuk maar toch hebben we bij iedereen een klein beetje schmink op kunnen doen. De kinderen zijn steeds een voor een naar de andere klas gegaan om te laten zien hoe mooi ze waren. Na stage hebben we eigenlijk weer niks gedaan, eigenlijk alleen een beetje netflix gekeken. Simone is wel even naar een stadje gegaan om te gaan shoppen maar ik had besloten om thuis te blijven. In de avond zijn we met onze vrienden op stap gegaan. Het was in Footloose ‘’Gratis indrinken voor Nederlanders’’. We hebben met iedereen een leuke avond gehad en we zijn weer op tijd naar huis gegaan voor stage de volgende dag.

Woensdag hebben de kinderen op stage allemaal wat lekkers gekregen. Ze kregen een spekje in de vorm van een sterretje en ze kregen een sterretjes koekje. Ze vonden het natuurlijk allemaal heel erg lekker en zaten dan ook allemaal te smikkelen. Na stage hadden we besloten om even lekker na de spa te gaan. Even lekker relaxen in het zwembad en in het bubbelbad. Daarna zijn we nog even bij de Mac Donalds gaan eten want we hadden toen geen zin meer om te gaan koken. In de avond hebben we nog even lekker TV gekeken en zijn we op tijd naar bed gegaan.

Donderdag hebben we met de kinderen weer met de klei gespeeld. Het is een zwarte klei met glitters. Een medewerker van mijn groep had deze thuis zelf gemaakt. Alle handen werden zwart van de klei omdat het inkt was. Dan maar gewoon de handen wassen. De kinderen vonden het heel leuk, we hadden allerlei vormpjes erbij gedaan en konden de kinderen maken wat ze wilden. Daarna hebben we nog even lekker gezongen en gedanst. Na stage hebben we even een film gekeken en hebben we even aan school gewerkt. Ook was het in Nederland natuurlijk Dierendag, en miste ik mijn kleine vriend natuurlijk nog meer, gelukkig kreeg ik van mama nog even een mooie actiefoto van mijn kleine lieve vriend. Ook ik ben weer gelukkig:). In de avond zijn we weer met onze vrienden naar Footloose gegaan. Het is eigenlijk zo’n beetje onze ‘’stamkroeg’’ geworden haha. Nu waren er 1000 shotjes voor alle Nederlanders. Ze hadden namelijk op de facebook pagina gezet: wanneer er 2018 leden zijn op deze facebook pagina komen en 1000 shotjes. Hele leuke avond gehad en toch weer niet al te laat naar huis gegaan want we hadden stage de dag erna.

Vrijdag op stage weer een drukke maar leuke dag gehad. We hebben met de kinderen gedanst en veel gezongen vandaag. De kinderen op de groep vinden het erg leuk om ‘’Baby Shark en The Chicken song’’ te dansen en te zingen, dit doen we dan dus ook bijna elke dag. Toch gaan die liedjes wel een beetje vervelen als je ze elke dag hoort, maar we doen het natuurlijk voor de kinderen want die hebben er veel plezier in. Vandaag hebben we nog lang buiten gespeeld, daar konden de kinderen nog meer energie kwijt. Na het buiten spelen zijn we lekker TV gaan kijken. Tijdens het TV kijken vallen dan ook meestal de meeste kinderen in slaap. Na stage heb ik nog even aan school gewerkt en in de avond zijn er nog 2 vriendinnen gekomen en hebben we nog even lekker een spelletje gedaan.

Zaterdag zijn we met onze groep naar de ‘’Blue Grotto’’ gegaan. Was weer super mooi en super gezellig. We hebben samen met z’n alle een taxi gepakt en zijn we er naar toe gereden. Nog even lekker samen geluncht en daarna hebben we het bootje gepakt die ons deed vervoeren naar rn tussen de mooie grotten. Ik had ze natuurlijk al een keertje gezien maar het is zo leuk om ze nog eens te zien, je ziet toch telkens weer nieuwe dingen. Daarna hebben we nog lekker de hele middag in het water gelegen, ik had mijn band meegenomen dus kon ik lekker op het water dobberen. De plek waar je kon zwemmen kon je nog naar een ’’grot’’ zwemmen, dit hebben we dus ook gedaan, op dat stuk was het wel wat smaller en iets meer stroming, maar we zijn er gekomen en wat was het lachen met z’n alle! Rond een uur of 16:00 hebben we de taxi terug naar huis gepakt en hebben we even wat gegeten en klaargemaakt. In de avond gingen we met de onze groep en nog een groep jongens naar Valletta, daar was ‘’White Night’’ even rond gekeken en toen kwamen we bij een festival uit. Chille en leuke muziek, dus ik heb het zeker naar mijn zin gehad! Nog even wat gegeten bij de Mac Donalds en toen hebben we de taxi naar huis gepakt. Een geslaagde avond gehad!

Zondag even uitgeslapen, ook al slaap ik nog steeds elke nacht niet heel goed, en ben ik dus ook helaas telkens niet goed uitgeslapen gaat het toch super goed! Vandaag even een relax dagje. Lekker mijn blog schrijven en weer even programma’s en films kijken. In de avond ben ik met de bus naar 3 vriendinnen gereden en daar hebben we de taxi gepakt naar ‘’Okurama’’ een onbeperkt Sushi en Grill restaurant. Samen hebben we heel lekker en gezellig gegeten. De taxi samen weer naar huis gepakt, de blog online gezet en lekker mijn bedje in!

Liefsssss xxxxxxx ♥

1. Maria Dagniaux:
    8 oktober 2018
    Ha Emma! Zo te lezen geniet je volop. Leuk dat je zo’n goede stageplek hebt. Natuurlijk missen wij jou, maar door jouw blog en de foto’s ben je toch dichtbij. Groetjes Maria
  2. Annemie hafmans:
    8 oktober 2018
    Ha emma wat ein leuke fotos en de hes vuul pleezeer dao..leuk um alles te leeze was ze duus. Bedank vur de leuke verhaole.dikke kus leefs van Annemie xxx
  3. Do:
    8 oktober 2018
    Lieve Emma, weer mooi geschreven, dat gaat je goed af, net zoals het leven daar. Daar kun jij wel aan wennen😘😉👍
  4. Ton:
    8 oktober 2018
    Hé Emma, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Genieten!!! En weer, wat is het daar mooi.....
    kus papxxx