week 17, 10 decemer - 16 december

18 december 2018 - Cospicua, Malta

Sorry, klein beetje telaat, (alweer)

Heyhoii lieve vrienden en familie! Het is nu echt bijna zover. We kunnen bijna beginnen met aftellen. Wat ben ik blij om jullie weer allemaal te zien!!

Maandag was het op stage ‘’Snowday’’ we hadden in een bak nep sneeuw gedaan. De kinderen konden erin kneden en een sneeuwpop maken van balletjes piepschuim die we erin hadden gedaan. De meeste mensen die uit Malta komen hebben zelf nog nooit sneeuw aangeraakt en zouden dit dan ook graag willen.

Dinsdag hadden we op stage een ‘’Sharing Activity’’ we gingen kleuren. Maar 1 kindje kreeg eerst alle kleurtjes en hij/zij moest er dan steeds 1 aan een ander kindje geven. Verder hebben we veel gedanst en gezongen op kerstmuziek. Dinsdag zijn we na stage even naar Paceville gegaan. Daar hebben we nog even wat geshopt en hebben we lekker bij de Pizza hut gegeten.

Woensdag was het op Simones groep kerst. Ik mocht die dag ook een beetje meehelpen. De kinderen kregen een bordje met eten, de meeste vonden het erg lekker. Ook mochten wij een klein beetje meesmullen, en dat deden we dan ook zeker! In de avond mochten wij mee met het kerst personeelsfeest ‘’The Christmas Party’’. We waren met 31 vrouwen en 1 man. Heerlijk hebben wij gegeten en gekletst. We kregen in totaal eerst als starter, 4 schalen forcaccia en 4 schalen nachos op tafel. Ook kwamen er overal flessen witte en rode wijn op tafel. Iedereen mocht hier gewoon van pakken. Daarna heb ik nog heerlijk sparibs gegeten. Rond half12 zijn Simone en ik naar Paceville vertrokken voor een leuke avond met onze vrienden.

Donderdag waren we vrij, want er was een Feestdag in Malta. We zijn toen samen met Cylia naar Gozo gegaan. Een heerlijk dagje gehad met ons samen. We hebben de bustour gedaan, Cylia en ik hadden die nog niet gezien. We zijn uitgestapt bij een strand. In de zomer zeggen ze dat dit de meest toeristische standplaats is van Gozo. Ze hebben daar een Cave, die hebben we dan ook beklommen. Veel mooie foto’s zijn daar uitgekomen. In de middag was het een lekker weertje, maar zodra het iets later werd op de middag, werd het wel erg fris boven op de bus. We zijn ook nog even in Victoria (hoofdstad) uitgestapt. Nog even naar Valletta gegaan en daar heerlijk wat gegeten.

Vrijdag hebben we kerst spelletjes gedaan met de kinderen. De kinderen konden zich verkleden als de kerstman. Heel erg grappig om te zien. Na stage zijn we lekker thuis geweest. Simone is op stap gegaan en ik ben lekker thuisgebleven. Ik was erg moe dus wilde graag optijd gaan slapen.

Zaterdag hadden we een relax dagje. We hebben samen gezellig op de bank gezeten met een dekentje en wat lekkers. Lekker een kerstfilm kijken. In de avond kwamen de vriendinnen naar ons toe en hebben we even wat gedronken. We zijn toen met z’n alle naar Paceville gegaan. Daar kwamen we nog andere vrienden en vriendinnen van ons tegen. Helaas moesten we tegen een aantal al gedag zeggen omdat dit hun laatste stapavond was. Erg dubbel allemaal, maar het moet. Ook onze laatste zaterdag hier. We hebben een super gezellige avond gehad!

Zondag zijn we met onze vriendinnengroep naar de Digli Cliffs gegaan. Is een lange toch lopen. We zijn op een plek afgezet met de taxi, maar toen was het nog ongeveer 1uur lopen, wel heel leuk en gezellig. We hadden een super mooi uitzicht en dit hebben we dan ook natuurlijk vastgelegd op foto’s. 2 vriendinnen hadden goede fotocamera’s mee en ze zijn dan ook erg leuk geworden. Toen we terug kwamen bij de taxi plek hebben we in een klein restaurantje nog even wat gedronken met z’n alle en hebben we de taxi terug gepakt!

Vergeet ook niet even alle mooie foto's te bekijken!

Ik mis jullie en ik zie jullie heeel erg snel!

Sneller dan je denkt!

Liefsssss xxxxxxx ♥

1. Do:
    18 december 2018
    Heerlijke laatste week nu en nog veel te ontdekken dus! Een prachtige ervaring, reden om zeker nog eens terug te gaan. Tot zaterdag meisje!❤️
  2. Annemie hafmans:
    18 december 2018
    Je laatste week wat ging die tijd snel.mooie fotos zijn het. Geniet nog van deze week en ik zie je snel weer in velden. Dikke knuffel en 💋