Week 8, 8 oktober - 14 oktober

15 oktober 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii lieve vrienden en familie!

Het begin van uiteindelijk een hele leuke verrassende week!

De week begon gelukkig goed, lekker geslapen en zin in stage! Leuke gesprekken weer gehad met de medewerkers op mijn groep. We hebben weer een nieuw Thema: Halloween. We hebben vandaag een activiteit gedaan met verven: Spider Candy Holder. We hadden elk kind een papieren bord gegeven en een kwast. De kinderen konden lekker zich laten gaan met de verf op het bord. Overal op de tafels en op de grond lag verf, maar ach, dat is natuurlijk zo weer weg! Nog op stage even een stuk taart gehad en daarna door de onweer naar huis gelopen. Na stage hebben we de bus gepakt naar de Lidl en hebben we weer even boodschappen gedaan. Verder hebben we lekker wraps gemaakt en in de avond weer TV gekeken.

Dinsdag hebben we op stage de activiteit ‘’Bath Time Washing Spiders’’ we hadden een badje met glitters gemaakt en alle kinderen mochten steeds een spinnetje pakken en die in het water met een doekje schoonmaken. Sommige kinderen vonden het zelfs een beetje eng, want het zijn natuurlijk wel spinnen, neppe natuurlijk 😉.  Na stage ben ik thuis een Arretjescake gaan maken. Dat duurde maar heel eventjes. We hadden niet zo veel zin om te koken dus hadden we maar besloten om te gaan uiteten. We zijn bij ‘’Mamma Mia’’ gaan eten. Ik had dit restaurant als eens naast de weg zien staan en het zag er leuk uit, dus ik dacht dat dit misschien wel een goede optie zou zijn. We hadden ons even klaargemaakt en we pakten de bus. We hadden heerlijk gegeten. Simone had Spareribs en ik had een pizza. Als dessert nog beide een klein ijsje gepakt. Daarna hebben we de bus naar huis gepakt en zijn we lekker gaan slapen.

Woensdag was het op stage ‘’Orange Day’’, ze hadden van tevoren aan alle ouders gevraag of de kinderen in oranje kleren wilde komen. Best een aantal kinderen had oranje aan, zag er leuk uit. We hadden samen met de kinderen sinaasappels geperst en die hebben we toen lekker samen met z’n alle opgedronken. Alle kinderen vonden het eigenlijk wel lekker, maar toch ook wel een klein beetje zuur. Na stage zijn we even naar ‘’Feel Good Spa & Fitness’’ gegaan. Ik was even lekker een uurtje gaan sporten, want dat moet natuurlijk ook gewoon gebeuren. Simone was niet gaan sporten die was al na de Spa gegaan. Je kijkt vanuit de Spa de Fitness is en anders om. Na 1 uurtje even lekker gesport te hebben heb ik ook nog even lekker gezwommen in de Spa. Toen hebben we de taxi maar naar huis gepakt omdat er anders pas om 19.30u weer een bus kwam, en dat vonden we toch iets te laat. Thuis even snel wat gegeten en toen klaar gemaakt en de bus naar het vliegveld gepakt. Want we gingen Ankie en papa ophalen. Toch was ik wel een beetje zenuwachtig, ik had ze toch alweer 7 weken niet gezien. Ik zag ze eindelijk uit de gate komen, even goed geknuffeld en toen nog wat dingen geregeld en zijn we de huurauto gaan zoeken. Het was wel een beetje spannend, want het was de eerste keer dat papa links ging rijden. Het ging super goed! We zijn naar ons appartement gereden en daar even een lekker stukje arretjescake gegeten. Ook had ik nog allemaal lekker eten uit Nederland gekregen, even lekker daarvan genieten natuurlijk!

Woensdag op donderdag nacht had ik niet zo’n lange nacht gehad want ik kon helaas niet in slaap komen, maar toch ging ik wel met plezier naar stage. We hadden op stage een oranje kroon gemaakt en daar mochten de kinderen een voor een, een zwart stukje crêpepapier op plakken. Erg leuk om te zien dat de kinderen toch allemaal heel graag een stukje papier willen op plakken. Ook hebben we weer veel gezongen. Dansen zat er helaas niet in voor mij, want ik had al de hele week last van mijn heup. Waarschijnlijk is het door het sporten, iets erger geworden. Maar iet getreurd, dan dans ik gewoon lekker mee, zittend op een stoel. In de avond zijn we samen met papa en Ankie uiteten geweest van Mamma Mia, alweer, oeps.. De eerste keer dat ik Spareribs had gegeten, wat waren die lekker zeg! Na het eten zijn Simone en ik naar een vriendin gelopen en vanuit daar zijn we met de taxi naar Paceville gegaan. Met onze groep hebben we een hele leuke en gezellige avond gehad.

Vrijdag hadden we van stage vrij gekregen omdat we een dagje weg gingen met papa en Ankie. Ze hadden ons bij de Lidl in Msida opgehaald met de huurauto en vanuit daar zijn we naar Poppeye Village gegaan. Daar staan allemaal huizen die gemaakt werden voor de film Poppeye. Ze waren allemaal nagemaakt en erg leuk om te zien! We zijn toen naar St. Pauls Bay gegaan en hebben daar even wat lekker gegeten. Op de terug weg naar huis nog even ergens gestopt en een lekker ijsje gegeten. Uiteindelijk waren Simone en ik om 23:00u thuis en zijn we lekker gaan slapen.

Zaterdag begon de dag rustig, ik had om 11:30u de bus naar Valletta gepakt. Daar had ik samen met papa en Ankie afgesproken. Ik ben al meerdere keren in Valletta geweest, maar nu heb ik nog meer van Valletta gezien. Samen lekker gewandeld, rond gekeken en een terrasje gepakt. Ik heb rond 19:30u de bus weer naar huid gepakt want we zouden nog op stap gaan die avond. Even gedoucht en klaar gemaakt. Toen de bus naar Paceville gepakt en gewacht op onze vriendengroep. Weer een hele leuke avond gehad met iedereen en ook even lekker laat gemaakt.

Zondag heb ik eigenlijk bijna de hele dag geslapen, oeps. Even bijgeslapen. Rond 16:00u was ik even wat eten aan het maken voor mezelf toen Simone ineens binnen kwam, die was even een rondje gaan wandelen, tenminste dat had ze mij verteld. Ze vroeg of ik haar even ergens mee kon helpen, want ze had iets zwaars bij zich. Dus ik maar even naar de deur gelopen en ineens zie ik daar mijn 2 vriendinnen vanuit Nederland staan. Ze waren als verrassing naar mij toe gekomen!! Gelijk elkaar geknuffeld me wat traantjes erbij 😊. Even lekker bij gekletst en in de avond even bij ons in het dorpje wat gaan eten. We zouden daarna met onze groep naar Birgu gaan, want daar zou een lichtjes festival zijn. Bij aankomst zagen we dat er helemaal geen lichtjes aan waren. Even overlegd en besloten dat we naar Paceville zouden gaan. Daar met de rest afgesproken en zijn we ergens gezellig op een terrasje gaan zitten. Om 00:30u waren we thuis. Het was een drukke middag/avond geweest dus ook even een tijd meer gehad om mijn reisverhaal online te zette. Daarom is die voor deze keer 1 dagje later!

Leuk dat jullie er weer even waren, tot volgende week met weer een SUPER leuk reisverhaal!

Liefsssss xxxxxxx ♥

1. Julia:
    ❤️❤️
  2. Do:
    15 oktober 2018
    Emma, wat een leuk verslag en mooie verrassingen voor jou deze week! genieten samen !
  3. Annemie hafmans:
    15 oktober 2018
    Leuk det diene pap en ankie dr ware en dan nog dien vriendinne. Geniet nog lekker same 💋
  4. Ton:
    18 oktober 2018
    He Emma, we zijn weer thuis, en kijken terug op een fantastische week Malta. Wat een schitterend mooi eiland zeg. We hebben genoten. Ankie en ik vonden het erg leuk om je weer te zien, en even lekker te knuffelen. Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat jij daar de tijd van je leven hebt. In zo'n mooie omgeving, zo afwisselend, met zulke aardige mensen... Fantastisch.....
    Wij gaan zeker een keer terug...
    Leeve sies, nog heel veel succes en plezier op dat mooie stukje wereld in de Middellandse Zee.
    Dieke kus, papxxx