week 14, 19 november - 25 november

27 november 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii lieve vrienden en familie! Nog maar 4 weekjes en dan ben ik alweer gezellig terug bij jullie!!!!

Ik heb er zeker zin in!!

Sorry, mijn blog is 2 dagen te laat, het komt omdat ik een druk weekend heb gehad!

Maandag hebben we op stage een poppenkast gedaan. De 2 medewerkers hebben een kleine voorstellig gedaan over robots, ik kon alleen niet alles verstaan want het meeste werd in het Maltees gedaan. Verder hebben we niet een specifieke activiteit gedaan. Na stage ben ik even gaan slapen want ik was erg moe. Lekker samen nog de restjes van de Lasagne opgegeten van zaterdag.

Dinsdag hebben de kinderen mogen verven met verschillende voorwerpen, (voorwerpen die we gebruiken tijdens het kleien) het waren creatieve schilderijen geworden. Na stage even lekker series gekeken en gerust.

Woensdag hadden we weer op stage ontbijt. Nu hadden we komkommer met wortels, besjes en een cakeje. De meeste kinderen vonden het wel lekker, maar sommige vonden het ook niet lekker en lieten het dus liggen of wilde het niet proberen. Verder hebben we veel gezongen en op kerstliedjes gedanst.

Donderdag op stage samen met een medewerker de deur van onze groep versierd voor kerstmis. Ze doen hier heel veel met kerstmis. Zo hebben ze elke groep versierd en alle deuren versierd. Ook komt er in december een echte kerstman langs en hebben we een kerstfeest! Na stage heb ik eigenlijk weer niet veel gedaan, gewoon lekker op de bank gezeten met wat pepernoten en warme chocolademelk. In de avond zijn we weer met onze groep op stap geweest, een super gezellige avond gehad, maar weer optijd naar huis vanwege stage.

Vrijdag hadden de meeste kinderen een boekje van thuis meegenomen. Sommige waren in het Engels en sommige in het Maltees. De Engelse boekjes kon ik nog wel voorlezen aan de kinderen, maar de Maltese natuurlijk niet. Het is zo’n lastige taal, een combinatie van Arabisch en frans. Kun je niks uithalen. Lekker met de kinderen boekjes gelezen en plaatjes gekeken. Veel gedanst op ‘’the chicken song’’ en op ‘’baby shark’’. De kinderen vinden die 2 liedjes de allerleukste en word daarom dus ook elke dag opgezet :I. In de middag hebben we onze laatste huur betaald aan onze huurbaas. In de avond zijn we gezellig met 8 andere meiden gaan indrinken. Samen opstap gegaan, het was weer super gezellig!

Zaterdag ben ik samen met een paar andere vriendinnen en vrienden naar de dierentuin gegaan. Het stelt alleen niet zoveel voor als in Nederland. Het park is maar heel klein en heel veel verschillende dieren hebben ze niet. Ze hebben bijv., geiten, alpaca’s, heel veel tijgers, kangaroe’s, die ik helaas niet heb gezien want die hadden zich verstopt. En een zebra. We waren extra naar de dierentuin gegaan omdat je met een baby tijgertje kon knuffelen. Zo super schattig, maar ook wel weer zielig. Het tijgertje groeit namelijk op tussen de mensen en niet tussen zijn soortgenoten. Helaas waren wij er pas op het einde van de middag en had het tijgertje het dus super koud en hebben we helaas gen foto met zijn kopje erop. In de avond zijn we gezellig met 10 meiden gaan uiteten in Sliema. Heel gezellig gehad en daarna zijn we samen op stap gegaan en zijn we daar derest van onze groep tegen gekomen. Weer een super gezellig avond gehad met iedereen.

Zondag lekker uitgeslapen, want ja na 3 dagen op stap te zijn geweest, zijn we toch wel heel erg moe. Verder die dag eigenlijk lekker series in bed gekeken. In de avond ben ik optijd in slaap gevallen en was ik dus vergeten om mijn blog online te zetten. Ook maandag heb ik een drukke dag gehad.

Mijn excuses mijn lieve vrienden en familie!

Ik hoop dat jullie ondanks mijn korte blog toch weer leuk vonden om hem te lezen! Ik zie jullie heel gauw!!!

Een hele dikke knuffel en kus

Liefsssss xxxxxxx ♥

1. Do:
    27 november 2018
    Het gaat snel nu dames, jullie maken nog iedere week leuke dingen mee, dus zo te lezen verveelt het nog niet. fijne week weer!
  2. Annemie hafmans:
    28 november 2018
    Mooie fotos van de tijgers zeg.het gaat nu wel snel ja .nog 4 weken.fijn om je dan weer live te zien .geniet nog maar even van de gezellige tijd voor kerst .kus Annemie
  3. Alyssa:
    29 november 2018