week 18, 17 december - 22 december

28 december 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii lieve vrienden en familie!

De allerlaatste blog alweer!

Beetje erge vertraging maar dit door het thuiskomen en de kerst!

Maandag ben ik nog naar stage gegaan om wat uren in te halen. We hebben veel kerstliedjes gezongen. We hadden samen met alle leidsters een kerst item aangedaan. Veel op de gang gespeeld met de kinderen. Na stage zijn we even naar Paceville gegaan om daar nog een aantal winkeltjes te bezoeken. In de avond hebben we nog een film gekeken.

Dinsdag was het dan zover, de allerlaatste stagedag. Het was een hele rare dag. Alle medewerkers zeiden ook dat ze het heel erg jammer vonden dat we weg gingen, we voelden aan als echte medewerkers. Ook vroegen ze vaak of we nog een keertje langs zouden komen, en ja natuurlijk kom ik graag nog een keertje terug. Samen met Simone hebben we ons cadeau gegeven. We hadden een kaart, stroopwafels, pepernoten een klompje en een foto van ons samen in een fotolijstje. Ook had ik voor het afscheid nog arretjescake gemaakt. Dit vonden ze dan ook erg lekker. Aan het einde van de dag hebben we afscheid genomen en veel geknuffeld met iedereen. Thuis hadden we beide een chocolade kerst kalender, maar we vergaten ze elke dag dus hebben we er maar chocoladefondue van gemaakt.

Woensdag zijn we met de bus naar Mdina gegaan. Even lekker rondgelopen. Daar is een hele mooie struik en hebben we nog even wat foto’s van ons laten maken. Nog even een ijsje gepakt en weer gegaan. Simone had met de sinterklaasavond een gratis wijnpakket gewonnen en dus zijn we nog even door naar Naxxar gegaan om die op te gaan halen. In de avond zijn we weer gezellig met de groep naar Paceville gegaan.

Donderdag hebben we niet zoveel gedaan. We hebben de laatste was gedraaid en ben ik een beetje begonnen om mijn koffer in te gaan pakken. In de avond zijn we bij de jongens in gaan drinken voor de laatste keer. Toen zijn we weer gezellig met iedereen naar Paceville gegaan en hebben we weer een super leuke avond gehad!

Vrijdag hebben we even lekker uitgeslapen en daarna begonnen met het huis te gaan poetsen en alle laatste dingen in te pakken. In de avond zijn we met onze vriendinnengroep nog gaan uiteten om het gezellig af te sluiten. Daar heerlijk wat gegeten en nog een cocktail gedronken. Wat later op de avond weer naar Paceville gegaan om daar onze allerlaatste avond af te sluiten met iedereen.

In Footloose hebben we helaas al van een aantal vrienden afscheid moeten nemen, heel erg raar dit allemaal.

Uiteindelijk waren we zaterdag (ochtend) om 4uur thuis en hebben we de allerlaatste dingen gepakt. Om 5uur hebben we onze huisbaas gebeld, hij had aangeboden om ons naar het vliegveld te brengen. Om 05:30u zijn we vetrokken. Even afscheid genomen van de huisbaas en zijn we onze grote koffers in gaan checken. Daar kwamen de eerste vrienden van ons ook al aan. Samen door de douane heen gegaan en gewacht op derest. Om 7:15 mochten we gaan boarden. We gingen toen met een busje naar het vliegtuig. We zaten allemaal redelijk dicht bij elkaar in het vliegtuig, dit was dan ook erg gezellig ondanks dat niemand had geslapen die nacht. Klein beetje geslapen met een klein beetje vertraging. Om 11:30u kwamen we aan in Eindhoven. Eerst hebben we samen met iedereen de koffers gehaald en hebben we gewacht op iedereen. Samen met z’n alle zijn we naar de ontvangsthal gelopen, daar stond iedereen dan. Papa, Ankie, mama, Charl, Rens, Janou en Vino (mijn hond) stonden daar op mij te wachten. Eerst mama een knuffel gegeven en daarna gelijk mijn hond. Wat had ik die gemist. Ook hadden ze een spandoek gemaakt voor mij, heel erg leuk.

Naar huis gegaan en daar even een lekker stukje chocoladetaart gegeten, even een uurtje gaan slapen en daarna met mama en Charl gaan uiteten. In de avond weer na 4 maanden met 2 vriendinnen op stap geweest. Heel erg raar om weer hier op stap te gaan maar ook weer heel erg leuk om veel bekende gezichten tegen te komen.

Dit keer helaas even geen foto's dit doordat ik nu een andere telefoon heb en nog alles over gezet moet worden!

Nu gaan we weer back tot he normal life!

Liefsssss xxxxxxx ♥

1. Annemie hafmans: