Week 6, 24 september - 30 september

30 september 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii lieve vrienden, wat fijn dat jullie weer even een kijkje komen nemen om mijn verhaal van deze week weer te bewonderen!

Helaas begon de week niet helemaal soepel. Zondag avond hadden we afgewassen en ineens hoorde we een raar geluid, er stroomde ineens heel veel water uit het kastje onder de afwasbak. Snel hebben we handdoeken gepakt, onze huisbaas gebeld en waren we aan het stressen. Gelukkig kon onze huisbaas binnen 5 minuten bij ons zijn en hebben we samen het water geprobeerd te stoppen. Hij heeft iets dicht gedraaid en gelukkig stopte toen ook het water en hebben we al het water proberen weg te halen met handdoeken. Toch wel rustig zijn we gaan slapen en gelukkig lag er maandag ochtend geen water in de keuken, alleen mochten we de kraan niet gebruiken dus dat was soms wel even lastig.

Maandag begon de nieuwe stage week weer, erg leuk natuurlijk! We hebben een activiteit gedaan met verf en sponsjes, de kinderen mochten de ‘’Night Sky’’ maken, erg leuk om te zien hoe die kinderen zo bezig zijn. Ook was er een kindje van mijn grep jarig, dit werd niet zo uitgebreid gevierd als vorige week. Nu hadden we alleen liedjes gezongen en hadden we een chocoladecake. Na stage zijn we weer even een aantal boodschapjes gaan doen en voor de rest hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan die dag.

Dinsdag ben ik alleen na stage gegaan want Simone had helaas een ooginfectie. Toch ging het erg goed, ik liep er natuurlijk al een aantal weken stage dus ik ken alles ondertussen wel zo’n beetje. We hebben vandaag koekjes in de melk gedipt als voor het slapen gaan ‘’time to go to sleep’’  na stage ben ik weer terug naar Simone gegaan en zijn we even gaan kijken bij de apotheek. Helaas was die dicht, later kwamen we erachter dat die ‘Siësta’ had. In de avond zijn we even een pizza gaan eten bij een tentje zowat bij ons om de hoek. Toen we naar huis liepen zagen we dat de apotheek open was en zijn we er nog even snel wat gaan halen voor Simone haar infectie.

Woensdag ben ik weer alleen na stage gegaan want Simone had toch nog wel last van haar ooginfectie. Vandaag hebben we de kinderen fruit, groente en kaas laten eten. Sommige kinderen wilde het niet en hebben het dan ook echt niet willen proeven, sommige kinderen vonden het erg lekker en hebben dan ook meerdere stukjes gegeten. Na stage zijn we even in Valletta een ijsje gaan eten. Voor dat we een ijsje hadden kwamen we nog wat vriendinnen tegen, erg leuk. Daar hebben we nog even een tijdje mee staan kletsten en daarna zijn we ons ijsje gaan eten. Na het ijsje zijn we nog even een afwasborstel gaan kopen want die van ons was eigenlijk een beetje overleden.. In de avond heb ik nog even met thuis en met een vriendin gebeld. Toch wel fijn om die bekende stemmen even te horen (ik bel wel vaker met thuis of de vriendinnen maar dat zet ik er natuurlijk niet altijd in haha).

Donderdag ging Simone ook weer gezellig mee na stage en hebben we met de kinderen de tanden gepoetst van een baby. Zo jong en toch weten de kinderen (gelukkig) al precies hoe het moet. Sommige wilde het hele lichaam in poetsen maar ach, alleen maar leuk. Daarna hebben we in de speelgang nog even de kinderen gekleurde blokken op de goede kleuren laten plaatsen. Ook weer zo leuk om te zien dat ze er zo enthousiast mee bezig zijn. Na stage zijn we even lekker gaan uitrusten in een spa. We hadden van een vriend gehoord dat die er was. Wij waren er beide heel enthousiast over en hebben we maar even een abonnement afgesloten. Voor de spa en de fitness, nu hebben we dus geen excuus meer om niet, niet te gaan sporten. Heerlijk even gerelaxt en toen wilde we weer naar huis gaan. Buiten waait het heel erg hard dus ook de zee is heel erg wild. Alle golven botsen heel hoog op de rotsen en dus ook op de boulevard. S’ middags voor het zwemmen hadden we nog mensen uit staan lachen omdat ze nat werden van de golven. Achteraf hadden we dat beter niet kunnen doen want we kregen zelf helaas de 3dubbele laag over ons heen op de boulevard. Natuurlijk net op dat moment komt een vriendin van ons aan die alles gezien heeft. Samen hebben we er nog wel lekker om kunnen lachen maar toch wilde we wel heel graag naar huis want we hadden het toch wel heel erg koud.

Vrijdag was op stage de laatste dag voor alle kinderen van mijn groep. Vanaf maandag gaan namelijk de kinderen naar school, ‘’kindergarten’’. Daar blijven ze tot ze 5 jaar zijn en dan gaan ze naar de grote school. De kinderen die op mijn groep zitten, kwamen met allemaal cadeautjes aan voor de 2 medewerkers op mijn groep. Ook kwamen er al 4 ouders van kinderen een taart brengen. Natuurlijk hebben wij daar ook even lekker een stukje van gepakt! Voor dat wij klaar waren die dag zijn we nog even met de kindjes gaan knuffelen! Na stage hebben we in de middag niks gedaan maar in de avond ben ik nog met de Nederlandse groep op stap geweest. Er was namelijk om 00:00u een meisje van onze groep jarig, dus dat moest wel even gevierd worden. Simone ging helaas niet mee dus ben ik alleen gegaan en in de nacht ook weer alleen terug. Had het niet te laat gemaakt want de wekker ging alweer om 7:30u.

Zaterag ochtend met maar 4uurtjes slaap gehad, ging dan toch echt de wekker. We gingen namelijk met een paar vrienden naar Comino, Blue Lagoon. Eenmaal daar aangekomen kregen we te horen dat de boot niet ging varen vanwege dat de zee nog te heftig was. Dus toen maar besloten dat we de bus naar het noorden gingen pakken en vanaf daar een bootje naar de Blue Lagoon. De moeder van 1 meisje was ook mee gegaan en die had ook aangeboden om leuke foto’s van ons te maken. Eenmaal met het bootje daar aangekomen moesten we nog even een flinke klim door de rotsen maken ook bij het strandje van Blue Lagoon zelf te komen. We zijn ons even om gaan kleden en hebben we een cocktail in een ananas gekocht. Natuurlijk hebben we ook even cliché fotoshoot gedaan. We hebben lekker met z’n alle in de zee gezwommen. Nog even wat eten gehaald en daarna weer rustig terug gelopen naar de boot om terug te gaan naar Malta zelf. Daar hebben we de bus naar huis gepakt, in de bus kreeg ik in een keer last van mijn linkeroog, werd heel erg rood en deed een beetje pijn. Toen we thuis kwamen werd het steeds iets erger. Waarschijnlijk heeft Simone me aangestoken en heb ik helaas nu ook een oogontsteking. Toch ben ik wel met de rest waar we vandaag mee waren gaan uiteten. Simone was helaas niet mee gegaan want die wilde ook niet mee op stap en voelde zich niet 100%. We hadden om 20.30u afgesproken bij een restaurant, helaas zat die vol dus zijn we maar op zoek gegaan naar een ander, uiteindelijk zaten we pas om 22.30u bij een restaurant, wat wel een mooi uitzicht had op de zee. Na het eten zijn we door gegaan naar Paceville, het uitgaansgebied. Had niet thuis geslapen maar heb bij vrienden geslapen.

Na weer een korte nacht heb ik de bus naar huis gepakt en heb ik even gezellig met Simone bij gekletst over de avond. Daarna heb ik even een middagdutje gedaan. Ik had Simone gevraagd om me op een bepaald tijdstip wakker te maken vanwege dat ik als ik te lang zou slapen, ik in de avond niet meer kan slapen. Samen hebben we even het huis gepoetst. Voor de rest hebben we lekker niks gedaan vandaag en morgen begint de stage weer met hopelijk een iets minder ontstoken oog!

Liefsssss xxxxx ♥

1. Do:
    30 september 2018
    Heerlijk verslag weer, je maakt wat mee in een week. ❤️❤️
  2. Ton:
    1 oktober 2018
    Hé Emma,
    Het klinkt weer allemaal erg goed Emma. Alleen het lek in de keuken en de ontstoken ogen is natuurlijk minder, maar verder hebben jullie daar volgens mij een geweldige tijd. Leuk werk tussen de kinderen en in de vrije tijd volop genieten
    En wat weer een leuke foto's, mooi eiland zeg.....
    We komen gauw eens kijken...
    kusjes papx