week 9, 15 oktober - 21 oktober

21 oktober 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii lieve vrienden en familie, fijn dat jullie weer even een kijkje in mijn leven komen nemen! Neem jullie graag mee in mijn soms korte en soms lange verhalen!

Maandag weer naar stage gegaan en hebben we Halloween poppetjes geverfd en gemaakt van lege wc rollen. Erg leuk ook om te zien dat overal in de klaslokalen en in de gangen versierd is met Halloween spullen. Zo kom je toch een beetje in het thema want in Nederland is het niet zo ‘’groot’’.  Na stage heb ik eigenlijk niet zo heel veel gedaan, een beetje aan school gewerkt en netflix gekeken 😊. In de avond had ik met mijn 2 vriendinnen, Quincy en Julia in Valletta afgesproken. Daar hebben we even gezellig wat gedronken en bij gekletst. Daarna heb ik weer de taxi naar huis gepakt.

Dinsdag hebben we op stage de activiteit ‘’Ritz Spider’’ gedaan. We hadden soort soepstengels en crackers. Daarmee hebben we de kinderen een spinnetje laten maken. Toen we de spinnen hadden gemaakt, mochten natuurlijk de kinderen ook even smikkelen van het lekkers. Ook hadden we in een kleine bak spinnetjes en soort 1000 poten gedaan (neppe natuurlijk). We hadden door de bak een touw doorheen gedaan zodat het wat lastiger werd om de diertjes te pakken. De kinderen vonden het heel erg leuk om mee te spelen, zelf raakte ik ze niet aan. Ook al waren ze nep, ik ben niet zo’n fan van insecten, echt of nep.  Na stage ben ik nog even naar papa en Ankie gegaan. Ook al ben ik helaas wel bijna 3 uur onderweg geweest omdat de bussen niet reden of veel te vol waren, dus had ik het laatste stukje maar even een taxi gepakt. Nog even lekker samen iets gedronken en daarna afscheid genomen van papa en Ankie want hun vlogen woensdag weer terug naar Nederland. Toen heb ik de taxi naar Paceville gepakt, want het was weer ‘’Kroketten en Frikandellen Avond’’ samen met onze groep en mijn vriendinnen zijn we gezellig bij Footloose geweest en hebben we daar weer lekker genoten van de snacks. Daarna zijn we nog even in Footloose gebleven en rond 01.00u hebben we de taxi weer naar huis gepakt want we hadden woensdag natuurlijk gewoon stage.

Woensdag ochtend, beide heel erg moe maar we hadden het wel heel erg gezellig gehad. Op stage was het natuurlijk ook gewoon gezellig, maar dat is het altijd wel 😉.  Omdat het deze maand ‘’Pink October’’ is, (Pink Ribbon) hebben we de handen van de kinderen roze geverfd en hebben we de handen afgedrukt op een wit T-shirt, zag er heel leuk uit! Na stage hebben we overdag niks meer gedaan. In de avond ben ik samen met mijn 2 vriendinnen nog even naar Paceville gegaan en hebben we daar even iets kleins gegeten. Toen samen nog heel eventjes naar Footloose gegaan. Toen hebben we de taxi gepakt naar St. Pauls Bay, daar zaten Quincy en Julia in een appartement en ik bleef bij hun slapen.

Donderdag had ik van stage vrij gekregen omdat mijn vriendinnen alweer naar huis gingen. ☹ Samen lekker opgestaan en hebben ze het appartement even weer schoon gemaakt en de spullen gepakt. Even een ontbijtje gekocht en zijn we richting Valletta gegaan. Daar hebben we nog even een super gezellige middag gehad en rond 15.00u hebben we de taxi naar het vliegveld gepakt. Helaas was het zover en moest ik afscheid gaan nemen van mijn 2 lieve vriendinnen ♥. Heel blij dat ze zijn gekomen! Even geknuffeld en we zien ons weer snel over 2 maanden! Taxi naar huis gepakt en een rustig avondje thuis gehad.

Vrijdag zijn we weer naar stage gegaan en hebben we de activiteit ‘’Banana Ghost’’ gedaan. We hadden de kinderen met een plastic mes de bananen 2 keer door midden laten snijden, een gezichtje erop gemaakt en een stokje erin gedaan. Het waren allemaal hele mooie bananen geesten! Daarna mochten de kinderen ze zelf lekker op smullen. Weer veel gezongen en gedanst. Na stage hebben we niet veel meer gedaan alleen zijn we in de avond weer met onze vrienden op stap gegaan. Gezellige avond gehad en het niet al te laat gemaakt.

Zaterdag zijn we met 2 andere vriendinnen met de taxi naar Golden Bay gegaan. Dat is een heel mooi strand in het noorden van Malta. Hier wilde wij sowieso nog een keertje heel graag naar toe. Gezellige dag gehad en ook nog nieuwe Nederlanders leren kennen die hier op vakantie zijn. Nog even gezellig mee gekletst. We wilde heel graag de zondondergang zien en daar hebben we dan natuurlijk ook even op gewacht. Natuurlijk ook even een fotoshoot gemaakt met de mooie lucht! Vele mooie foto’s verder en de zon was onder. Erg mooi want ik had dit zelf eerder nog nooit gezien. Toen hebben we onze spullen gepakt en zijn we nog even lekker wat gaan eten bij een restaurantje aan de zee. Om 20.00u hebben we de bus terug gepakt. Om 21.00u waren we eindelijk thuis en zijn we ons gaan klaarmaken voor weer een gezellig avondje op stap. We waren met onze groep naar een klein cafétje ‘’Bellini’’ gegaan. Daar hebben we even wat gedronken. Bij een pitcher die je inleverde kreeg je een bandje, Manon en ik wilde die dan ook graag hebben. Daarna zijn we nog even gezellig naar een karaokebar gegaan en hebben we daar nog even onze longen uit ons lichaam gezongen. Toen onze liedjes waren geweest zijn we naar Footloose gegaan voor de rest van de avond. Nog even wat gegeten thuis en zijn we lekker gaan slapen.

Zondag werden we beide rond 13.00u wakker en hebben we even wat gegeten. Verder hebben we eigenlijk niks gedaan. Lekker rustig aan gedaan en wat programma’s terug gekeken. In de avond gaan we nog even wat drinken in Paceville want het is helaas de laatste avond met onze vriend Wouter! Hij heeft een cursus Engels gevolgd en gaat maandag weer terug naar Nederland.

Komende week wordt weer een hele gezellig week, want mama komt langs en ik ben jarig 😊!

Liefssss xxxxxxx ♥

1. Julia:
    22 oktober 2018
    Het was heel erg leuk jou weer gezien te hebben❤️❤️