Week 2, 27 augustus - 2 september

2 september 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii! Leuk dat jullie er weer zijn!

Maandag begon het dan toch echt: om 8.00u moesten we beginnen bij de stage SteppingStonesCentre. Ik vond het toch wel een beetje spannend want het is toch natuurlijk een andere taal die ik niet vloeiend spreek.  Eenmaal aangekomen hebben we onze schoenen gewisseld en werd er ons verteld op welke groep we kwamen te staan. Gelijk even voorgesteld aan de medewerkers en hebben ze mij verteld wat de dagindeling is. Ik sta op de groep CheekyMonkeys, met de leeftijd van 2jaar tot 4jaar. Om 14.30u waren we klaar en zijn we nog even wat boodschappen gaan doen.

Een kinderopvang in Malta is best wel anders dan bij ons in Nederland. Hier in Malta nemen de kinderen zelf eten en drinken mee en eten de kinderen tussen de middag vaak warm eten. De keuze ligt bij de ouders wat de kinderen.

Eigenlijk is het dagritme elke dag hetzelfde. We doen elke dag wel gezamenlijke activiteit, we hebben nu het thema verkeer en hadden we een weg gemaakt van papier en dan de kinderen de auto’s en moto’s in de verf laten dippen en over de weg laten rijden.

We lopen elke dag stage van 8.00u tot 14.30u. dus dat is eigenlijk wel een ideale tijd. We hebben deze week met de kinderen kleine auto’s gepoetst, ‘’carwash Day’’ zijn we met de kinderen buiten gaan spelen, mij werd verteld dat we op sommige kinderen extra moesten letten omdat die altijd wat drukker zijn dan de andere kinderen. Vrijdag mochten we al iets voor 14.00u gaan omdat het rustig was.

Vrijdag avond zijn we naar Anna en Ellen gegaan, 2 meisjes van onze school. We zijn die avond uitgegaan bij Footloose, een Nederlandse club waar heel veel Nederlandse studenten heen gaan. We hebben die avond ook een leuke groep Nederlandse jongens leren kennen. Simone en ik zijn die avond bij Anna, Ellen en hun huisgenootje Femke blijven slapen omdat het uitgaansgebied een stukje van ons af ligt. Zaterdag zijn we rond de middag met z’n allen naar het strand gegaan. Daarna hebben we even wat eten gehaald en bij ons thuis opgegeten. Die avond ben ik weer op stap geweest samen met Anna, Ellen en Femke. We zijn eerst naar de Nederlandse jongens gegaan die we vrijdag avond hebben kennen. Daarna zijn we met hun weer naar Footloose gegaan. Weer was ik bij de meiden blijven slapen. Zondag ben ik weer naar huis gegaan en hebben we nog even wat boodschapjes gedaan en derest van de dag zijn we lekker thuis geweest.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen wat ik allemaal doe!

Groetjes en tot volgende week ♥

1. Do:
    2 september 2018
    Wat een leuk verhaal weer, mooi om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! thxxx 😘😘😘
  2. Ton:
    3 september 2018
    Hé Emma, leuk verhaal weer. Ben zo blij dat het je goed gaat, en dat het je zo goed bevalt. Leuk ook, dat de kring met Nederlandse mensen groter wordt. Werken en tevens een beetje vakantie gevoel…. toch?
    Nou sies, vuul plezeer, en tot gauw. Kus pap xxx
  3. Maria Dagniaux:
    3 september 2018
    Leuk Emma! De iërste week zit dr op. Allemaol ff wennen, maar det geit good zoë te zeen. Groetjes x Maria
  4. Riny:
    3 september 2018
    Goed start gemaakt als ik dat zo lees.