week 1, 22 augustus/26 augustus

26 augustus 2018 - Cospicua, Malta

Hey hoii allemaal, wat leuk dat jullie even de tijd nemen om naar mijn reisblog te komen en even mijn verhaal te lezen!

Woensdag 22 augustus 2018 was het dan zover, Simone en ik gaan voor 4 maanden naar Malta!
En wat hebben we er zin in.
Dinsdag op woensdag nacht was voor mij nogal onrustig, bijna niet geslapen want voelde me niet zo lekker. In de ochtend samen met mijn vader naar Eindhoven Airport gereden en daar gewacht op Simone en haar ouders. Als verrassing kwam mijn beste vriendin nog mee samen met mijn moeder. Ik wist van niks dus ik vond het erg leuk.
Rond 9.00u zijn we gaan boarden en moesten we afscheid gaan nemen van onze familie, niet verwacht dat het zo lastig zou zijn, dan wordt het ineens toch wel heel echt.
Eenmaal aangekomen in Malta stond er een taxichauffeur op ons te wachtten en die heeft ons goed en veilig naar het appartement gebracht waar onze huurbaas en Nederlandse makelaar op ons stonden te wachten.
Gelijk even alle spullen uitgepakt en zijn we gaan zoeken waar er een supermarkt was want we hadden de eerste broodnodige spullen nodig voor de eerste dagen. In de avond hebben we nog even een mooie wandeling gemaakt door ons dorpje, Cospicua.

Donderdag heb ik toch een beetje slecht geslapen, nieuw bed, nieuwe geluiden ect. In de middag zijn we weer wat boodschappen gaan doen en verder eigenlijk gewoon een beetje thuis geweest.

Vrijdag zijn we rond de ochtend/middag even onze nieuwe stage gaan bezoeken. Moesten gelijk schoenzakjes aandoen vanwege dat je daar niet binnen mag lopen met normale schoenen. Kleine rondleiding gehad en afgesproken dat we maandag om 8.00u moeten beginnen.
In de middag zijn we met de bus naar Sliema gegaan. In eerste instantie wilde we naar het strand, maar helaas begon het te regenen en hebben we ook geen strand kunnen vinden. Dus even op google gekeken en daar stond dat het 8 minuten lopen was naar een groot winkelcentrum. S’ avonds weer terug naar huis gegaan en even lekker bij een tentje aan het water wat gegeten.

Zaterdag zijn we met de Ferry naar Valletta gegaan en hebben we daar tickets gekocht voor de CitySightSeeing Malta, hebben veel foto’s onderweg gemaakt en zijn ook op 2 plekken uitgestapt om daar even rond te kijken. Een van die plekken was bij de Blue Grotto, Blauwe grotten. Het was erg druk maar wel erg mooi.

Zondag zijn we weer terug gegaan naar de Blauwe Grotten en hebben we gelijk een ticket gekocht om de blauwe grotten te bekijken, wat is dat mooi! Daarna zijn we even lekker gaan zwemmen, even lekker afkoelen. Het water is erg helder dus je kunt heel veel zien.

De foto’s staan in het mapje, foto’s.

Dit was alweer mijn eerste reisverhaal, ik hoop dat jullie het leuk vonden, tot volgende week!!

Liefs Emma ♥

1. Do:
    26 augustus 2018
    wow Emma, fijn hoor, mooi verhaal, mooie foto's, genieten!!
  2. Riny:
    Hoi Emma,

Leuke start van je stageperiode!!!
    Mooi appartement hebben jullie!
    Groetjes aan Simone.

Riny
  3. Ton:
    He Emma,
    Wat leuk dat we jullie nu kunnen volgen. Het ziet er allemaal mooi uit, en ik geloof wel dat jullie het goed naar jullie zin hebben.
    Zoals ik de foto's zie, hebben jullie 2 het hartstikke gezellig samen.
    En wat een mooie foto's van de omgeving en baaien. We kunnen bijna niet wachten totdat we het in oktober met eigen ogen kunnen zien.
    "Leeve sies", heel veel plezier en succes met de stage. Ik kijk nu alweer uit naar de volgende blog.
    Groetjes aan Simone
    diene daddy. xxx
  4. Charl:
    Hoi Emma en Simone,
    maak er maar een waanzinnige stage van en vooral..... GENIETEN!!!