Week 5, 17 september - 23 september

23 september 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii iedereen, 1 maandje verder alweer. Wat gaat de tijd hier toch snel en wat hebben we het toch leuk hier!

Zondag op maandag een slecht nacht gehad, vanaf 3.00u tot ongeveer 5.30u heeft er buiten de hele tijd een vrouw staan schreeuwen en op de deur staan kloppen/slaan/schoppen. Dus dat was helaas wat minder. Stage was weer een drukke en vermoeiende dag, dit omdat ik erg moe was van de afgelopen nacht. Weer een leuke activiteit gedaan. Na stage zijn we gewoon lekker thuis gebleven. Even met Riny, onze mentor gebeld. Even onze ervaringen delen! In de avond eerst even aan school gewerkt en daarna lekker op de bank gezeten en TV gekeken.

Dinsdag op stage hebben we een raket gemaakt met de kinderen, erg leuk. De kinderen mochten allemaal een stukje verven en dat werd allemaal aan elkaar vast geplakt. Na stage zijn we naar de Lidl gegaan om daar even boodschappen te doen. In de avond zijn we naar Footloose gegaan want het was kroketten en frikandellen avond, wat georganiseerd was door Nederlanders. Natuurlijk gaan wij daar ook even heen. Samen met onze vrienden hebben we allemaal 2 broodjes met 2 snacks gegeten. Fijn om even een ‘Nederlandse’ snack te hebben gehad. Daarna zijn we nog gebleven tot 23.00u want de volgende ochtend ging toch de wekker weer erg vroeg.

Woensdag op stage was het ‘’Pyjama Day’’ erg leuk want op mijn groep waren alle kinderen in een Pyjama gekomen. We gingen een boekje voorlezen en hadden voor de kinderen bedjes op de grond neergelegd. De kinderen kregen eerst nog een ster sandwich en daarna tijdens het boekje lezen mochten de kinderen gaan liggen. Niemand was in slaap gevallen haha. Het was een drukke en gezellige dag. Na stage zijn we naar Fgura gegaan om nog even te shoppen en om een lekker ijsje te eten. S ’avonds hebben we nog even TV gekeken en zijn we optijd gaan slapen.

Donderdag was er op stage bij de groep van Simone een kindje jarig. Dit vieren ze heel anders dan in Nederland. Ze hadden super veel eten gemaakt en er stond een tafel vol met cadeautjes voor het kind. Ook hadden ze even een springkussen neergezet. Alle andere kinderen hadden cadeautjes voor het jarige kind meegenomen. Alles wordt heel erg groot gemaakt. Wel heel leuk om te zien. We hebben 1 dagje eerder weekend, heerlijk. Het is namelijk vrijdag in Malta Independence Day (Onafhankelijkheidsdag) . Na stage zijn we nog naar Valletta gegaan en hebben we daar nog even lekker rondgelopen en gekeken. In de avond zijn we weer naar Footloose gegaan. Weer nieuwe Nederlanders leren kennen, heel erg leuk!

Vrijdag hadden we lekker vrij en hebben we in de ochtend lekker rustig aan gedaan, we werden wakker en het stormde heel hard, al het regenwater stroomde van de trappen af en stroomde langs de weg omlaag. Rond de middag scheen het zonnetje weer lekker en zijn we naar een zwembad gegaan en hebben we daar even lekker gezwommen. Op een gegeven moment werd het wel een beetje frisjes dus zijn we er maar uit gegaan en rond 18:00u richting huis gegaan. Die avond hebben we niet meer zoveel gedaan, we hebben nog even TV gekeken en zijn we redelijk optijd naar bed gegaan.

Zaterdag zijn we weer met de CitySightSeeiing TourBus meegegaan, alleen nu de noord tour. We zijn 1 keer uitgestapt, in St. Pauls Bay. Daar even lekker aan het water gegeten en hebben we nog even rondgelopen en wat winkeltjes bekeken. Daarna hebben we onze tour weer verder gezet tot we weer bij het einde aan kwamen. In de avond zijn we weer met vrienden op stap geweest. Eerst eventjes op het terras gezeten en daarna wilde er een paar even in een karaoke bar gaan kijken. Eigenlijk zat alles al vol maar gelukkig werd er op het einde toch nog even een nummertje voor ons opgezet en konden we even samen losgaan met z’n alle! Daarna zijn we weer naar Footloose gegaan.

Zondag hebben we ook weer lekker rustig aan gedaan. Eerst beide even lekker uitgeslapen en even een programma terug gekeken van de avond ervoor. Deze dag is dus eigenlijk gewoon even een beetje relaxen en lekker niks doen.

Leuk dat jullie weer keken, tot over een weekje !!

Liefsssss xxxxxxx ♥

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Do:
    23 september 2018
    Weer een mooie weergave Emma! leuk !
  2. Ton:
    27 september 2018
    He lieve,
    Nu pas gelezen, al 4 dagen in 'de post'. Maar we hebben gisteren gebeld hè....
    Leuk verhaal weer..., de kinderen houden je wel bezig hè.
    En wat vliegt de tijd zeg, je bent al 5 weken op Malta.
    Het doet me goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Wij zijn aan het aftellen...….
    Groetjes, kusjes...… we bellen... we appen...
    Pap