Week 4, 10 september – 16 september

16 september 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii lieve familie en vrienden! Fijn dat jullie weer even een kijkje komen nemen bij mij. Het 4e week verslag alweer, wat gaat de tijd toch snel, voor jullie en ik het weten, ben ik weer terug in het vertrouwde Nederland!

Ik had er toch wel weer zin in om na stage te gaan na 1 weekje ziek thuis te hebben gezeten.  Iedereen leefde erg mee, was fijn om te horen. De meeste kwamen naar me toe en vroegen hoe het met me ging of dat ik weer beter was. Deze maand hebben we het thema ‘’Ruimte’’ en hebben we een ruimteschip gemaakt en kussenslopen geverfd met de kinderen, erg leuk. Na stage zijn we in Fgura nog even gaan shoppen.

Dinsdag op stage was ook weer een leuke dag, sommige kinderen kwamen gelijk naar me toe gerend toen ik op stage aankwam. Toch leuk om te zien dat de kinderen zo gehecht aan je raken terwijl je er pas 2 weken bent.  Na stage wilde we nog even naar het strand toe. Helaas toen we daar aankwamen was de zon een beetje weg, ook al was het wel erg warm en ben ik toch nog even met mijn benen in het water gegaan 😉.

Woensdag was het op stage bij mijn groep ‘’Graduation Day’’, de kinderen die dit jaar 3 worden of zijn, gaan naar de ‘Kindergarten’. Daar blijven ze tot ze 5 jaar zijn en vanaf dan gaan ze naar de basisschool. We hebben een heel leuk feestje gehad. De kinderen kregen allemaal lekker eten, helaas ben ik daar vergeten een foto van te maken. Op het laatste maakte de medewerker die altijd op die groep staat nog even een foto met de kinderen en werd dat als cadeautje mee gegeven. Na stage zijn we lekker de hele dag thuis gebleven en hebben we even netflix gekeken. In de avond hebben we lekker zelf een pizza gemaakt en op het dakterras opgegeten.

Donderdag op stage was een drukkere dag, we hadden vandaag 16 kinderen. We hebben weer een leuke activiteit gedaan. De kinderen mochten om de beurt een klein beetje verven op 1 blaadje met geel of oranje. Daarna hebben we er huishoudfolie overheen gedaan en mochten de kinderen er overeen wrijven, wat een mooi resultaat had! We zijn na stage weer even een klein beetje gaan shoppen. Ik heb maar even nieuwe schoenen gekocht voor op stage (en om te sporten natuurlijk😉) want we mogen geen buitenschoenen aan en ik had alleen maar mijn buitenschoenen mee.

Vrijdag op stage was weer een leuke dag, we hebben rakketten geknutseld met de kinderen. Ze mochten met sponsjes de rakketten beschilderen met verf, erg leuk. Na stage ben ik even op bed gaan liggen want ik had nogal hoofdpijn, dat zal wel komen door weer het niet gewende vroege opstaan iedere dag. Na mijn ‘’middagdutje’’ was de hoofdpijn dan ook weer gelukkig weg. S’ avonds  hebben we nog de restjes pizza opgegeten. Nog even met mijn Oma gebeld en daarna hebben we een film gekeken. Alleen heb ik de film in mijn eentje gekeken want Simone was in slaap gevallen haha!

Zaterdag wilde ik even uitslapen, helaas niet gelukt door de hitte en het vaak wakker worden in de nacht. Lekker rustig aan gedaan die dag. We hebben nog een aan school gewerkt. Ook dat moeten we gewoon bijhouden wanneer we in het mooie Malta zitten. Rond 1530u zijn we in Valletta naar de GayPride gegaan. Erg leuk om te zien maar toch heel anders dan in Amsterdam. Hier was het niet op boten over het water, maar gewoon door de straten met wagens. Samen met de vriendinnen met wie we waren zijn we bij iemand thuis gaan zitten en s’ avonds op stap gegaan. Op een gegeven moment was ik echt moe dat ik naar huis wilde en ben ik alleen met de taxi naar huis gegaan want Simone was niet mee op stap geweest. De taxi’s zijn hier te vertrouwen, wanneer je ze via een app besteld ‘’Taxifi’’. Leuk gesprek gehad met de bestuurder en veilig thuis gekomen.

Zondag hebben we het lekker rustig aan gedaan. Lekker een ‘chilldagje’. Samen even DanceDanceDance terug gekeken van zaterdagavond en daarna zelf even ons ding gaan doen.

Hopelijk hebben jullie genoten van mijn verhaal en komen jullie volgende week weer met plezier terug om verder te lezen.

Liefs jullie kleine roodharige ♥

1. Maria Dagniaux:
    16 september 2018
    Wat een leuk verslag! Op de stage is het ook heel goed, zoals je schrijft. Vier weken alweer in Malta. Time flighes!! Groetjes 😘
  2. Ton:
    16 september 2018
    He leeve,
    Ik was van plan om eea op de pc te doen, zie ik dat jouw blog weer binnen is.... nou...., dat gaat natuurlijk voor! Druk baasje daarzo...… Dagen zullen wel om vliegen hè?
    Leuk om te lezen dat de kinderen je reeds in de armen gesloten hebben.
    Leuke foto's Emma, ik zie dat je je amuseert... Top!
    Nou Emma, keep up the good work!!
    kusxxx pap
  3. Annemie hafmans:
    17 september 2018
    Zoals ik t van je verhaal leest geniet ne dr van.gr van mij
  4. Do:
    19 september 2018
    leuk lieve Ems, mooi om weer te lezen dat deze stage een hele goede keuze is! Geniet!