week 10, 22 oktober - 28 oktober

29 oktober 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii lieve vrienden en familie! Fijn dat jullie er weer zijn!

Maandag op stage hebben we onze Pink Ribbon shirts afgemaakt. We hadden eerst op de voorkant roze handjes geverfd en op het shirt geplakt en nu hadden we het Pink Ribbon teken op de achterkant van het shirt gemaakt. Erg fijn dat ze ook hier in Malta daar zo mee bezig zijn. Je ziet overal in Malta wel mensen of met het teken van Pink Ribbon op hun shirt of je ziet ineens Roze taxi’s met het thema. Na stage hebben wij eigenlijk niks gedaan, we zijn gewoon samen lekker thuis geweest.

Dinsdag hebben we op stage een weg gemaakt van papier en mochten de kinderen met autootjes over de weg rijden. Wanneer het stoplicht op rood stond, moesten ze even wachten en wanneer het stoplicht weer op groen stond. Mochten de kinderen weer verder rijden met de auto. Soms was er een mini ruzie, want dan pakte een kindje de auto van iemand anders af, maar dat werd natuurlijk allemaal weer goed opgelost. Na stage zijn we even gezellig naar Valletta gegaan, even wat geshopt en samen wat lekker gegeten. Helaas begon het toen we bij de bushalte waren, heel erg hard te stormen. Gelukkig zijn er afdaken en konden we een klein beetje schuilen. We zijn gelukkig, bijna helemaal droog, thuis aangekomen.

Woensdag kwam op stage de minister langs met een televisieploeg. Ze hadden eerst een persconferentie, maar daar mochten wij niet bij zijn. Ik zat met 2 medewerkers van mijn groep en de kinderen op de speelgang een boekje te lezen toen de minister en iedereen erom heen kwamen staan. Ze gingen een beetje met ons praten en ons filmen/foto’s maken. Ze zeiden dat het in de avond op het Maltese nieuws zou komen. We waren dan ook erg benieuwd. We mochten eerder gaan omdat we mijn moeder gingen ophalen op het vliegveld. We stonden te wachten, eindelijk daar was mama! We zijn naar ons dorpje gegaan en hebben daar even samen wat geluncht. Toen hebben we ons appartement laten zien. Ik ben nog even samen met mama door ons dorpje gaan wandelen en hadden we nog even iets kleins gepakt om te eten. Daarna zijn we weer lekker terug gewandeld en zijn we optijd gaan slapen.

Donderdag kregen we op stage te horen dat ze ons helaas niet uit hadden gezonden, ze hadden een ander kinderdagverblijf uitgezonden. We hadden met de kinderen een plastic/papieren bordje geverfd. De kinderen kregen allemaal een ander voorwerp en daarmee konden ze gaan verven. Na stage had ik met mama in Sliema afgesproken. Mama had de Sightseeing zuid tour gedaan en is daar uitgestapt. We zijn daar even door het winkelcentrum gelopen en hadden even wat gegeten. Toen hadden we de bus naar huis gepakt. Toen ik thuis aankwam had Simone het hele appartement + mijn kamer versierd, super leuk!! Even ons klaargemaakt en rond 20:30u kwamen onze vriendinnen. We hebben samen even gezellig wat gedronken en rond 22:30u zijn we richting Footloose gegaan. Ik had namelijk geregeld dat we een VIP tafel zouden krijgen. Om 00:00u was het dan zover, IK BEN JARIG!! 20 jaar alweer, wat vliegt de tijd! Lekker met mijn vrienden en vriendinnen gevierd. Nog even wat gegeten en de taxi naar huis gepakt. Vrijdag hadden we vrij gekregen van stage omdat jarig was.

Vrijdag ochtend kwamen mama en Simone zingend mijn kamer op. Ze hadden een klein ontbijtje in de keuken gemaakt met een brood met kaarsjes erin. Daarna ben ik samen met mama naar de Golden Bay gegaan. Simone was er niet lekker aan en is dus thuis gebleven. Lekker de hele dag rustig op het strand gelegen en even wat geluncht aan het strand en een wijntje gedronken. In de vond hebben we eerst 2 uur gewacht voordat er eindelijk een bus was…. We waren in Msida uitgestapt en hebben daar nog even wat lekkers gegeten. Daarna richting huis want we waren toch best wel moe. Op mijn verjaardag lekker optijd het bed in, moet ook kunnen 😊

Zaterdag ochtend ben ik samen met mama naar Gozo gegaan, een eiland boven Malta. Mama wilde mij voor mijn verjaardag een nachtje weg geven! We hebben de bus gepakt naar de andere kant van het eiland. Dit duurt ongeveer aan anderhalf uur. Daar hebben we de ferry gepakt naar Gozo. Eenmaal aangekomen daar hebben we even lekker een stukje appeltaart gegeten met een cappuccino. De bus gepakt naar ons dorpje waar onze bed & breakfast was. We hadden het hele huis voor onszelf want we waren de allerlaatste gasten van dit seizoen. Een erg mooi huisje met een zwembad erbij. We zijn toen door de vrouw van B&B naar beneden het dorpje Marsalform gebracht en zijn daar even naar de zee gegaan. Erg mooi en helder water, het was geen zandstrand maar er waren alleen maar rotsen. Daar even lekker gelegen en gezwommen en wat later heerlijk aan het water gegeten. In de avond weer terug gegaan richting de B&B en zijn we lekker optijd gaan slapen.

Zondag ochtend stond er een heerlijk ontbijtje voor ons klaar en hebben we even lekker gekletst met de vrouw van B&B. helaas gaan de bussen op Gozo maar om de 90 minuten en was deze vrouw zo lief om ons even weer naar Marsalform te brengen. Ookal is het maar ongeveer 20 minuten lopen, het is wel erg gevaarlijk want de mensen rijden hier nogal hard en er is geen voetvangers pad. Daar hebben we de bus gepakt naar San Lawrenz. Tot 1 jaar geleden stond daar nog de Azure Window. Helaas is die vorig jaar 2017 afgebroken. Wel gaan er veel mensen daar nog duiken. Wij hebben een bootje gepakt en kregen een paar mooie grotten te zien. Ook kregen we te zien waar de Azure Window stond. Mama vond het wel een beetje spannend, want die wordt snel zee ziek. Toch was het heel goed gegaan deze keer! Ook is hier een stukje van The Game Of Thrones opgenomen. Even rondgelopen en de bus gepakt naar Victoria, de hoofdstad. Daar lekker rond gelopen en even lekker wat gegeten. Rond 4uur zijn we weer terug gegaan en waren we uiteindelijk rond 19:30u weer thuis.

Een heerlijk weekend gehad samen met mama ♥

Ik was heel erg moe en had er dus voor gekozen om mijn blog 1 dag later online te zetten, hopelijk vinden jullie dit niet zo’n ramp 😊

Tot snel maar weer lieve vriendjes en vriendinnetjes !!!

Liefssss xxxxxxx ♥

1. Ton:
    29 oktober 2018
    Ha leeve,
    Wat weer een heerlijk verhaal Emma. Wij hebben met eigen ogen gezien hoe mooi Malta is, en ook gezien dat jij je daar als een vis in het water voelt. Wij gaan zeker nog een keer terug om de mooie plaatsen te bekijken die we niet gezien hebben, en die jij beschrijft.
    Dikke kus van Ankie en mij xxx
  2. Riny:
    30 oktober 2018
    Emma, leuk verslag en nog van harte gefeliciteerd. Zeg maar tegen je moeder dat ik vind dat je erg op haar lijkt!
  3. Charl:
    31 oktober 2018
    hoi Emma, wederom een geweldig verhaal over jouw belevenissen. Jij moet mam weer even missen, maar ik ben blij dat ze terug is in Blerick... ;-). Ik kijk uit naar het moment waarop je weer terug bent; het is wel een beetje saai zonder jou! Mis Je en dikke kus, Charl