week 11, 29 oktober - 4 november

5 november 2018 - Cospicua, Malta

Heyhoii lieve vrienden en familie!

Maandag was op mijn stage Halloween, alle kinderen waren verkleed en ze kregen allemaal lekkere hapjes. We hebben met z’n alle lekker veel gedanst. Na stage ben ik met mama naar Mdina gegaan, de oude hoofdstad van Malta. In de avond had mama lekker pannenkoeken gemaakt.

Dinsdag hebben wij op stage kleine cakjes gemaakt. De kinderen mochten meehelpen met het beslag maken. Nadat de leidster de cakejes in de oven had gedaan en weer klaar waren, konden de kinderen lekker smikkelen. Na stage zijn simone en ik naar Valetta gegaan, mama was daar al. We zijn toen naar de Upper Barakka Gardens gegaan. Daar word elke dag om 12:00u en om 16:00u een kanon afgeschoten. Wij hadden die namelijk nog niet gezien. Nog even wat foto’s gemaakt en zijn we opzoek gegaan naar een leuk eet tentje. We kwamen uit bij de food hal. Daar zitten allemaal kleine restaurantjes bij elkaar. Simone en ik hadden een pizza gehaald bij een pizzaria en mama had een salade gehaald. Nadat we lekker hadden gegeten zijn we met mama mee gegaan naar haar appartementje. Het was helaas de tijd om afscheid te nemen van mama ☹. Maar ik heb een hele leuke en fijne week gehad ♥.

Woensdag was op simone haar groep halloween party, weer alle kindjes verkleed en kregen ze lekker eten. In de middag nog wat spulletjes gehaald van halloween want in de avond hadden we verjaardag/halloween party van Cylia. Iedereen ging nog door naar footloose maar ik ben vertsnadig naar huis gegaan en lekker gaan slapen.

Donderdag hebben we geen activiteit gedaan. Ik heb een aantal dagreporten van de kinderen mogen schrijven. Erg leuk om te doen. verder natuurlijk weer veel gezongen en gedanst. Na stage hebben we niet veel gedaan, even aan school gewerkt en gezellig samen in mijn bed gelegen met wat lekkere hapjes. Tijd voor gezelligheid!

Vrijdag hebben we met de kinderen vierkanten en circels getekend. De kinderen vonden het lastig, maar gelukkig hadden we hulpmiddelen zodat de kinderen het toch konden doen. na stage zijn we naar het National Aquarium Malta vertrokken met de bus. Veel soorten vissen gezien. We hebben weer leuke filmpjes en foto’s gemaakt. In de avond ben ik met de groep op stap gegaan. Eerst even wat gedronken en daarna nog even verschillende clubs afgegaan. Uiteindelijk kwamen we toch weer bij Footloose terecht :D.

Zaterdag middag kwamen de ouders van Simone aan. We zijn ze op gaan halen op het vliegveld. met de taxi zijn we naar hun appartement gegaan en in de avond hebben we lekker uit gegeten in het dorpje. Na het uiteten heb ik de taxi gepakt naar Manon, even opgefrist en zijn we naar Cylia en Femke gegaan. We gingen gezellig bowlen. Wat een hele gezellig avond moest worden is helaas anders gelopen. We wilden al onze spullen pakken en tot mijn verbazing kon ik nergens mijn telefoon vinden. Femke en Manon zijn naar de manager gegaan en toen mochten we de camera beelden bekijken. Helaas konden we precies zien dat iemand mijn telefoon wegpakte. Heel raar om te zien dat je eigen telefoon word weggenomen door een onbekend persoon. Helaas was die man al weg en zijn we naar het politiebureau gegaan. Ik heb aangifte gedaan en ze zeiden dat ze binnen 2 dagen naar de bowlingbaan gingen om de camera beelden te bekijken. Als ze de man niet kunnen traceren, gaan ze proberen mijn telefoon te traceren. We hebben nog geprobeerd er een gezellige avond van te maken, want ik had me erbij neergelegd dat ik had gedaan wat ik kon doen en meer niet. We zijn nog even naar Footloose gegaan en rond 02:00u zijn Manon en ik naar huis gegaan. Ik bleef namelijk bij Manon slapen en we waren beide moe. Gelukkig voor mij had Manon een reserve telefoon mee met een simkaartje uit Malta. Even opgestart en zijn we gaan slapen.

Zondag hebben we beetje uitgeslapen en hebben we verder de telefoon een beetje ingesteld. We hadden rond de middag nog niets gegeten dus zijn we even gezellig in Valletta gaan Lucnhen. Toen zijn we beide naar huis gegaan. Ik heb nog even de was gedaan en het huis gepoetst. In de avond ben ik weer gezellig gaan uiteten met simone en haar ouders. Daarna hebben we nog even gezellig tv gekeken.

Helaas komen er niet zoveel foto’s op mijn blog, want de meeste staan nog op mijn telefoon. Ik hoop dat mijn telefoon nog gevonden word! Het is nu afwachten… ik houd jullie volgende week weer op de hoogte! Mocht je wij willen bereiken, dit kan alleen via Facebook of mijn E-mail.

Liefsssss xxxxxxx ♥

1. Annemie hafmans:
    5 november 2018
    Oh bale van je telefoon.hopelijk vinde ze hem nog. Ben vandaag bij de garde geweest kijken naar de dansen.de tijd gaat hier ook snel en de zittingen komen er al aan. Gr en kus
  2. Maria Dagniaux:
    6 november 2018
    Fijn om te horen dat met jou alles goed gaat. Wel báále 😖 dat jouw telefoon is gestolen, maar dat komt ook wel goed. Suc6 en hopelijk vinden ze hem weer 🤞🏻
  3. Ton:
    6 november 2018
    Ha maedje. We hebbe net gebeld hè.. dus zoveel heb ik nu niet te melden, zie wel heel veel foto's met lekker eten... Wij willen ook weer naar Malta...………………………………………………….
    Jammer van je telefoon, maar ja..., komt wel weer goed, alleen zonde van de foto's die nog niet in de cloud stonden